Em-Life

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Är golf min grej?

Av Emelie - 4 juni 2013 15:06

Jag har upptäckt en viktig sak idag, jag älskar golf! Jag var verkligen bra på att svinga klubban och fick så sjuuuuukt mycket beröm! Jag satte hål efter hål, megastolt!


Näpp, shut up fantasy! GOLF ÄR INTE MIN GREJ! Förlåt alla golfare, men det är sjuuuuuuukt trååååååååååkigt. sköt i gräset, missade bollen och sköt bakåt! Så jävla failat. Nä, jag håller mig till ridning. Men det som är bra med golf är att golfresturangen var riktigt bra, vi slapp den hemska skolmate och fick goda köttbullar, goda mackaroner och extremt god brunsås. Samt kakor och jättego sallad! Ja, har som sagt haft en sådär golfdag idag då.


Nä nu byter vi ämne.  En annan sak jag är trött på är att på alla hopptävlinar ska det smackas! Och inte av ryttarna, utan av nervösa föräldrar och pansionärer! J§ag tycker att ryttarna får smacka själva, de känner ju sina hästar bäst och en av anledningrna kan va att de vet att sina hästar blir galna eller att de helt enkelt inte gillar när det går fort. Fast jag kan ändå förstå dem som smackar, jag kan också bli trött på ryttare som galopperar fram i snigelfart och tror att hästen ska hoppa ändå. Jag är en människa som gillar lite fart. Jag tycker inte om när man inte arbetar tillsamans med hästen och låter den göra jobbet. Man brukar säga att man ska va ett med hästen, tänka som att man har en vägg på varje sida och hålla om hästen innan hndret.  Jag är inte en särskilt erfaren hoppryttare, men lite vet jag faktiskt. 


Jag sa att jag skulle byta ämne, men gjord ejag det? Nä, nu ska vi lätta på stäminigen lite. I eftermiddag ska jag iväg på min brorsas skolavslutning (han går i åk 4), ska bli ganska kul eftersom att det nog blir en del uppträdanden och för att jag förmodligen träffar lite kompisar från min förra klass (bytte skola på vårterminen i 6:an).  Men nu måste jag rusa så kingeling! Nä det där lät fel vi kör på den vanliga.

P&k på er!<3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 juni 2013 19:00

Nu har jag bestämt mig för att byta blogg: http://emeliemagnusson.horseworld.se är min nya blogg. Bara det jag ville säga. ...

<3

Av Emelie - 4 juni 2013 21:06

Ja, ett hjärta som rubrik igen men jag vet inte heller vad detta inlägget ska heta. Men ville bara säga förlåt för att jag inte skriver så mycket om hästar just nu, men det beror såklart på att jag är hästlös. Kommer att skriva mycket mer när jag fåt...

<3

Av Emelie - 3 juni 2013 20:21

Haha, vet inte riktigt vad jag ska ha för rubrik till detta blandade inlägget men det får duga. Yes, idag har det varit skola som vanligt och det enda jag ser framför mig är Obama, den fina ponnyn. Men det är inte helt säkert ändå att det blir honom ...

Av Emelie - 2 juni 2013 13:08


Igår när vi kollade på hästar så hittade vi en som verkade bra, och min tränare tyckte det också. Om han går igenom besikningen så ska vi ha honom. Jag tror verkligen på honom, fast han bara är 6 år har han deltagit i La dressyr och LB hoppning. A re...

Av Emelie - 1 juni 2013 20:59

Idag den första juni tillbringade jag i bilen. Vi har tittat på 3 hästar idag, och blir nog snart fler. Det var verkligen svårt att hitta rätt häst, de var bra men det var ingen som man direkt kände att man verkligen ville ha. Börjar äntligen förstå ...

Sök i bloggen

Välkommen


Välkommen till min lilla blogg! En 13-årig ryttare som bloggar om sin vardag och mycket annat, men främst sitt ponnyliv. Följ mina framsteg och motgångar med mina ponnysar! Hope you like it!
♥Ställ gärna frågor och be om råd till din ridning♥

Gästboken

Undrar du något

1 besvarad fråga

Mina frågor till er

Vad ska jag blogga mer om?
 Mode
 Mitt liv
 Hästar
 Kändisar (kända ryttare)
 Lägga ut mer bilder
 Skolan

Instagram

♥emelieoturbo♥
scriptkoder.com

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkbyten


Ovido - Quiz & Flashcards