Em-Life

Alla inlägg under april 2013

Av Emelie - 29 april 2013 18:11

Har frågestund fram till 21.00, så fråga på!

Av Emelie - 29 april 2013 09:29

Har hemstudiedag mån-ons!! Ska idag vara med Alva och Filippa, vi ska rida men blir ändå lite pluggande.  Kort inlägg, vet det kommer nog mer sedan! ;) 
Harre gött!

Av Emelie - 27 april 2013 17:41

Har nyss varit på horse show! Köpte lite saker o tittade på young rider, gp-ponny, agility, gymhkana o dressyr. Det var verkligen superkul att vara där och jag  kunde inte riktigt fatta att vinnaren i dressyren låg på 88 procent!!! Är verkligen sjukt hög nivå på dressyren! Avgudar vinnaren av Young rider, hon var överlägset bäst och hennes häst var magisk! Funderade faktiskt själv en tid på att vara med i gp-ponny, men hade ju ingen c-ponny! Jag och min kompis satt och gapskrattade på läktaren när en hund i agilityn sprang ett extra varv och ägaren rusade efter, hahaha! Har som sagt haft superkul och längtar till nästa år då jag kan köpa ny utrustning där till min nästa d-ponny, för jag ska snart sälja Ture och byta till d-ponny:( Vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan Turbo, kommer att gråta sönder mig själv när han säljs. 

Inte världens bästa bilder, satt på J vänster på rad 28 XD

Köpte en slick-godis-sak, ett guldigt pannband som matchar Turbos träns och fick auto av McLain Ward!!!!

 

Harre gött!

Av Emelie - 25 april 2013 16:32

 

 

Av Emelie - 25 april 2013 14:58

Sitter vid mitt skrivbord och skriver. Har suttit här hur länge som helst och bara tänkt, stirrat och tänkt. Visste inte riktigt vad jag skulle skriva om, men nu vet jag. Jag ska skriva från hjärtat, nää hahahahahaha! Skojja bara! Tänkte skriva lite om sommar minen och om hur sjukt mycket jag längtar till sommaren!!!


Längtar sjukt mycket efter att kunna gå i shorts och linne, (drömde faktiskt om att jag gick till skolan men solbrillor, shorts och linne. Fatta att man inte ville vakna) och efter att kunna rida i solnedgången! KOmmer ihåg när man var yngre och sprang i vattenspridaren och badade i våran pool (inte en såndär swiming pool, en som man monterade upp). Den var 1 m djup och den var inte så stor. Men det var kul, speciellt när man hade kompisar och man nyss ridit och fick hoppa i poolen! Det knäppaste var nog att jag älskade en rosa puffig lite kjol som jag köpt i Bulgarien! Hahahaha, skulle aldrig ta på mig den igen! Kommer aldrig att glömma den gången då jag red Pysen nä jag var ca 6/7 år och han la sig ned med sadel och allt på, jag fick kasta mig av! Det var en varm och svettig dag och jag red på en äng med mamma gämte. Ett annat starkt sommar minne är den fantastiska dagen då vi köpte Turbo (om maj räknas som sommar xD). Vi körde en hel lång dag, stannade en gång för att äta glass och han var nära på att äta upp min glass!


Det var tider de! Ska ut och rida nu iaf!   

Av Emelie - 25 april 2013 08:14

Vit blommig nättröja, gröna jeans. Har faktiskt aldrig haft den här kombinationen. Gillar den mycket eftersom att den är rätt somrig.
Harre gött;)

Av Emelie - 24 april 2013 17:33

Tjenare, har huvudverk och är skittrött. vet att man egentligen inte ska anstränga ögonen med att stirra på en skärm, men har liksom inget att göra. Men får verkligen inte bli sjuk  till på Lördag! Ska till Horse show med kompisarna då! Längtar sjukt mycke!!!!! Ja, tänkte iaf berätta lite om min dag i skolan och så.  Ja, denna fruktansvärda dag började med att Alva sa att det här var en fruktansvärd dag (hon hade rätt, hon missade sin buss. Men den är nog lika fruktansvärd för mig xD). Det ända rolga idag var väll att vi hade musik (ett av mina favvo ämnen) och vi skulle sjunga ''don't you worry child'' i mikrifon. Ja gillar att sjunga, men eftersom att mn klass är så blyg så var det bara jag som sjöng så det blev väll inget vidare eftersom att jag inte direkt älskr att sjunga självoch utmärka mig. Sedan så bloggade min kompis Alva lite på rasten och Filippa hjälpte mig att fixa lite ny stil på den här fruktansvärda bloggen! Men nu är jag iaf hemma....

Tänkte bara berätta att ni gärna får önska inlägg åt mig, tänkte börja blogga lite om min dagliga outfit iaf.


Harre gött då (bättre än mig iaf)! <3

Av Emelie - 24 april 2013 14:34

Ja som sagt lite fakta om Turre:
Turbosmurfen kallas Turbo/Turre o är en 1, 27 cm hög b-ponny. Han är född 2001 och kom till mig 2010 i maj. Han är världens goaste ponny och älskar att kela. Det som kan vara lite jobbig är att han älskar att skicka folk, tex när jag hälsar på honom i hagen och man har 10 min på sig innan bussen går så ska han slicka en rakt i facet s å att man får gå in och tvätta sig xD. Men han gör dock inget elakt, han har aldrig bitit eller sparkat någon, så han gör det bara av kärlek <3.  Tävlar dressyr upp till LB med honom, har kapacitet för mer. Har också tävlat lite cler rounder med honom, alla felfrija! Är just nu uppe i 9 rossetter, men det blir såklart fler! Han är den bästa ponnyn man kan få och han kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Han har lärt mig ca 40 procent av allt jag kan, en riktig läromästare <3.

   


Falcon street kallas för Pysen och är en shettis på 1m i manken. Han är född 1989 och har bott hos mig sedan 2005. Jag lärde mig rida på han när jag var 5 år, men sedan jag bytte till b-ponny så är han en sällskapshäst. Han njuter av att bli borstad, och som alla shettisar så älskar han mat! Jag har endast tävlat två gång, en dressyr och en hopp-tävling i LE när jag var 6 år.  Gick sådär, men eftersom att det var en clear round så fick alla rosett ändå ;).  Han är en av de ponnyerna som jag aldrig kommer att glömma, och alltid minnas som ett otroligt snällt och busigt matvrak! <3

 

Sök i bloggen

Välkommen


Välkommen till min lilla blogg! En 13-årig ryttare som bloggar om sin vardag och mycket annat, men främst sitt ponnyliv. Följ mina framsteg och motgångar med mina ponnysar! Hope you like it!
♥Ställ gärna frågor och be om råd till din ridning♥

Gästboken

Undrar du något

1 besvarad fråga

Mina frågor till er

Vad ska jag blogga mer om?
 Mode
 Mitt liv
 Hästar
 Kändisar (kända ryttare)
 Lägga ut mer bilder
 Skolan

Instagram

♥emelieoturbo♥
scriptkoder.com

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkbyten


Ovido - Quiz & Flashcards