Em-Life

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 31 maj 2013 19:23

Idag bor inte Turbo längre hos mig. Nu bor han hos en snäll tjej som kommer att ta väl hand om honom. Det var hemskt att lämna honom i boxen och åka iväg med en tom transport. Han såg så ovetade ut när han tuggade på sitt hö och hälsade på sin nya boxkompis. Han kommer alltid att vara min ponny, min vän och min läromästare. Han kommer altid att finnas i mitt hjärta tillsmans med mina minnen med honom. Trodde inte att det skulle vara så sjuuukt svårt, men det var det verkligen. Det bokstavligen värkte i hjärtat. Kan inte låta bli att fälla en tår när jag tittar på alla våra fina bilder tillsamans, du gjorde mitt liv Turbo<3 
Ja, det är väll bara att ''Stay strong and move on'' (citat från min bästis Filippa) Vill tacka alla mina fina vänner för erat stöd, det har inte varit lätt. för er häller.

Sista bilden som togs på honom:

My angel 4ever<3

Av Emelie - 26 maj 2013 10:07

Förlåt att jag inte bloggade om dag 2 i går, men jag hade ingen lust. Igår som jag berättade så skulle det komma en tjej och provrida Turbo, och det gjorde de. De gillade honom så mycket att de bestämde sig för att de ville ha honom om han går igenom bestiktien, vilket han troligtvis gör. Jag kommer verkligen att sakna honom. Han har gjort min fritid och min dröm. Han har varit en vän för livet och kommer altid att vara det. Jag kommmer aldrig att glömma dessa fina år tillsammans med min ängel. Det skär i hjärtat att ens skriva om detta, men det är skönt att skriva av sig. Jag ångarar att jag säljer honom, men samtidigt så vet jag att han får det bättre där. Han är ingen ponny som bara kan stå, han behöver en ryttare som tar hand om honom bra och rider honom ofta. Hanns nya hem kommer att bli perfeckt för honom. En snäll liten 8-årig tjej som heter Olivia kommer att älska honom oh defenitivt utvecklas med honom. På sommaren planerar de att ta med honom tille en liten ö, det kommer han att älska. På torsdag kommer det va den sissta gången jag rider på honom ;(

Här kommer lite bilder:                                  

Min sötaste vän, du finns altid i mitt hjärta<3



Av Emelie - 25 maj 2013 10:34

Skönt att det äntlgen är lördag. Idag ska det komma några och provrida Turbo, eftersom att han är till salu;( Orkar inte äns tänka på den dagen då jag måste säga hejdå till honom. Vi hoppas att han inte hamnar så långt bort så att jag kan hälsa på honom, min lilla polle<3

Glömde blogga om ridpasset igår så kör lite om det idag då. Ja, vi hoppade lite och övade på det min vi tränade på lektionen, altså skänkelvikning. Han var väldigt glad i går och var het på hinerna, vilket gör att han tar i mer i språnget. Han är en ponny som funkar att både träna hoppning och dressyr på ett pass så det är skönt att han kan slappna av när vi inte hoppar. 

Red sent på eftermiddagen så efter passet så fodrade jag dem. När jag precis kommit utanför dörren och skulle gå fram med höet som låg i skottkärran, upptäckte jag att Turbo ätit upp allt sitt kraftfoder och mineraler i sin egen hink och gått fram till Pysen för att ta hanns. Då blev jag lite arg på honom och han lydde direkt. Det såg ut som att han skämdes lite, hahah! Men Pysen blev därimot gald :).

 

Men nu måste jag gå ut och mocka deras utebox, de använder den som toalett. så hejdå!<3  

Av Emelie - 24 maj 2013 09:30

Har hemstudiedag idag!!! Har planerat lite vad jag ska göra:

  • Plugga
  • Ta en joggintur
  • Städa
  • Rida

Stryker över det jag gjort allt eftersom. En riktig tråkdag idag, inga kompisar som har tid och inga roliga saker att göra!!! Men vi får se hur det går sen då.

 

P&K från lilla jag<3

Av Emelie - 24 maj 2013 07:36

Snyggt schabrak jag gillar!!!

HV POLO ALLROUND HARVARD SCHABRAK

HV POLO ALLROUND HARVARD SCHABRAK

Eller kanske i blått?

Schabraken var lite dyra, 559 kr. Men det är väl var man får betala för ett märkesshabrak.

Schabraken skulle passa bra till ett par benskydd:

Senskydd Jump Off Equi-Guard®

De här bruna passar bra till det bruna schabraket.

DE här blåa passar naturligt vis bra till det blåa schabraket. 

Benskydden är rätt billiga, bara 189 kr :D


Schabraken finns på myone's hemsida:

http://www.myone.se/product/5857-hv-polo-allround-harvard-schabrak.aspx

Och benskydden finns på hööks hemsida:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610760&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Vet inte riktigt om ni har samma smak som ja, men jag gillar det starkt ;)


P&K från Em!!!!!!

Av Emelie - 23 maj 2013 20:15

Hade som sagt privatlekton nyss. Gick suuuuuupeeeeer!!!! Han var mjuk och rörlig, det gjorde att hanns steg blev mer rent. I LOVE TURBO<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3!!!! Så tråkigt att sälja honom nu när han går som bäst,ringde nyss en mamma till en tjej och de ska provrida honom på lödag. Men nu ska jag inte gå här och däppa, jag ska utnytja de få veckorna jag har kvar tillsamans med min älskilng.

Nu bryter jag lite från ämnet, men tänk vad trött man kan bi på alla dessa flugor som kommer fram när det blir varmt!!! Har just nu en surrandes runt huvudet och jag hålller på att bli galen!!! 


Här är en bild på när jag tog in honom från hagen, han var så söt när han precis upptäcke våran grannes får<3

   Hahah, kunde inte få plats med fåren och Turbo på samma kort, så fick ta 2, men de är tagna på samma minut.


P&K från Em<3

Av Emelie - 23 maj 2013 15:25

Ojj, kom på att det var nästan 1 månad sedan jag startade denna bloggen. Men bara nästan eftersom att jag regestrade denna bloggen kl 16.13, och då är jag ute och gör iordning Turbo så då hinner inte jag fira. Ni får väl fira utan mig :D hahaha! Men nu när jag har haft bloggen i en månad så undrar jag:

1. Vad tycker ni om bloggen!? KOMMENTERA!!!

2. Vad är bra med just denna bloggen? KOMMENTER!!!

3. Vad skulle kunna bli bätter? KOMMENTERA!!!


P&K från lilla mig;)

Sök i bloggen

Välkommen


Välkommen till min lilla blogg! En 13-årig ryttare som bloggar om sin vardag och mycket annat, men främst sitt ponnyliv. Följ mina framsteg och motgångar med mina ponnysar! Hope you like it!
♥Ställ gärna frågor och be om råd till din ridning♥

Gästboken

Undrar du något

1 besvarad fråga

Mina frågor till er

Vad ska jag blogga mer om?
 Mode
 Mitt liv
 Hästar
 Kändisar (kända ryttare)
 Lägga ut mer bilder
 Skolan

Instagram

♥emelieoturbo♥
scriptkoder.com

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkbyten


Ovido - Quiz & Flashcards